fbpx
Hore

5 tipov ako si vybrať správnu agentúru

Na trhu pôsobí nespočetné množstvo menších či väčších agentúr, ktoré Vám ponúkajú sprostredkovanie práce pre opatrovateľky do Nemecka. Samozrejme každá sa Vás snaží presvedčiť, že je tá najlepšia a že by ste si mali vybrať práve tú spoločnosť. Ako sa však nenechať nachytať a vybrať si naozaj korektnú a serióznu agentúru? Nasledujúcich jednoduchých 5 tipov Vám pri tom zaručene pomôže!

1. Jasné podmienky

Pri ponukách práce by ste mali na prvé pozretie vedieť kam, na ako dlho a za akú odmenu je práca ponúkaná. Hlavne pri odmene sa natíska pár otázok: Je odmena brutto (tzv. „v hrubom“, kde sa Vám ešte odpočítajú odvody) alebo netto (to čo dostanete „na ruku“)? Je už v odmene započítané cestovné, alebo sa vypláca extra? Pokiaľ je pri ponuke viac možností odmeny alebo je tam uvedená odmena „dohodou“, prípadne podmienená všeličím, treba zbystriť pozornosť.

Rovnako by ste už na začiatku mali vedieť akou formou budete zamestnaná či už je to na pracovnú zmluvu alebo živnosť. Seriózna agentúra nebude mať problém Vám toto prezradiť už pri prvotnom kontakte. Samostatnú kapitolu tvoria poplatky. Veľa agentúr sa chváli, že žiadne sprostredkovateľské poplatky nevyberá, už sú však ticho o administratívnych, manipulačných a iných skrytých poplatkoch. Tu sa fantázií medze nekladú.

2. Referencie

V dnešnom digitálnom svete nie je nič jednoduchšie ako si o agentúre zistiť čokoľvek na internete. Sociálne siete máme radi všetci, taktiež agentúry tam majú svoje stránky prostredníctvom ktorých komunikujú so zamestnancami alebo uchádzačmi. Z komentárov alebo hodnotenia viete odhadnúť spokojnosť publika.

Ďalej je na internete nespočetné množstvo rôznych portálov venujúcich sa téme opatrovanie, kde sa opatrovateľky radi podelia o svoje skúsenosti s tou-ktorou agentúrou. Nemusíte sa obávať pokiaľ tam agentúru nenájdete, prípadne tam nájdete aj pár negatívnych názorov na tú „Vašu“ agentúru, ľudia sa vždy radšej posťažujú, ako pochvália. Pokiaľ však negatívne názory a hodnotenia prevládajú, dajte radšej ruky preč. Takto si viete „preklepnúť“ veľmi jednoducho a pritom rýchlo každú agentúru.

3. Korektné jednanie

Komunikácia každej profesionálnej spoločnosti, nielen agentúry na sprostredkovanie práce pre opatrovateľky do Nemecka by sa mala držať určitých etických noriem. Pokiaľ od agentúry počujete vety ako: „Pokiaľ teraz nevycestujete, už nikdy Vám prácu nesprostredkujeme!“, „Túto pozíciu proste musíte zobrať a hotovo!“, prípadne„Neopovážte sa cestovať s inou agentúrou, inak ste u nás skončili!“, neveští to nič dobré. Vyhrážanie by nemalo patriť do slovníka profesionálov.

Tiež by každá agentúra mala rešpektovať Vaše rozhodnutie sa vyradiť z ich databázy a neotravovať Vás denne/týždenne zbytočnými telefonátmi, najmä keď ste im už pár krát aj dosť výrazne vysvetlili, že nemáte záujem o ich služby  alebo o prácu opatrovateľky v Nemecku vôbec.

Ku korektnému a profesionálnemu jednaniu tiež patrí vyjadrovanie sa o konkurencii. Pokiaľ sa Vás snaží agentúra od konkurencie odhovoriť štýlom „Cez agentúru XY v žiadnom prípade nechoďte, lebo sú neseriózni, sú to podvodníci, všetci sa na nich sťažujú!“ a podobne, svedčí to skôr o tom, že tá konkrétna agentúra má problém zaujať opatrovateľky normálnym spôsobom. Však Vy sami sa rozhodnete, kde Vám ponúkajú najlepšie podmienky, prečo by sa mal niekto snažiť Vám vnútiť jeho subjektívny a veľmi často aj nepravdivý názor?

4. Profesionalita

Plnenie dohodnutých záväzkov by malo byť samozrejmým a jednoznačným prístupom každej profesionálnej agentúry. Preto „malo by“, lebo ani zďaleka sa týmto neriadi každá agentúra. Tu je potrebné podotknúť, že takisto ako opatrovateľky očakávajú, že dohodnuté záväzky sa jednoducho budú plniť, to isté platí aj naopak, čiže pokiaľ si jedna strana záväzok nesplní, nemôže očakávať, že ho bude plniť tá druha strana. Samozrejme pracovný pomer a celé vycestovanie (prípadne živnosť) musia spĺňať všetky legislatívne požiadavky a byť plne legálne podložené potrebnou dokumentáciou. Toto je tiež potrebné od agentúry vyžadovať.

Je potrebné zvážiť aj veľkosť agentúry, kde nie vždy platí pravidlo, že väčšie je lepšie. Veľké agentúry majú zázemie, skúsenosti a tím odborníkov v tejto oblasti, nemusia mať však čas alebo aj chuť sa dôsledne venovať práve Vám, alebo Vášmu prípadnému problému. Príliš malá agentúra (často je to agentúra o jednej – dvoch osobách) Vám možno na začiatku bude venovať viac času, nemusia však mať potrebné skúsenosti pri riešení závažnejšieho problému, ktorý sa môže vyskytnúť.

5. Kontakt

Aký máte z agentúry pocit keď im zavoláte? Majú záujem sa s Vami rozprávať? Vypočujú dôkladne Vaše požiadavky? Sú k Vám milí? Ako rýchlo reagujú na Vaše emaily? Sú ochotní Vám poskytnúť všetky informácie, ktoré žiadate? Je možnosť sa s nimi stretnúť osobne? Odpovede na tieto jednoduché otázky Vám často odhalia, či je to tá správna agentúra pre Vás. Pokiaľ ste na tieto otázky odpovedali zväčša negatívne, je čas sa poobzerať niekde inde. Najmä pri prvotnom výbere je prvý kontakt a dojem z neho veľmi dôležitý, pretože je to často jediný spôsob ako agentúru odhadnúť. Ak sa Vám už pri prvom kontakte rozbliká varovné svetielko, skúste inú agentúru ešte pred tým ako bude neskoro.

Nezabudnite, najlepšia spolupráca je taká, kde sú spokojné obidve strany!

Zdieľajte:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.