10. novembra 2014 | autor: Solid Care | žiadne komentáre
Ak sa uchádzate o pozíciu opatrovateľky, alebo opatrovateľa, agentúra vám musí vypracovať profil, ktorý potom zasiela rodinám a tie si vyberú najvhodnejšieho a najsympatickejšieho kandidáta. K úspechu môže výrazne dopomôcť fotografia, ktorú nám pošlete a my ju k profilu priložíme. Určite budete súhlasiť, že odhliadnuc od kvalifikácie opatrovateľky, alebo opatrovateľa, dôležitý je aj prvý dojem, najmä keď si majú vybrať z viacero uchádzačov, so zhruba rovnako dobrými skúsenosťami a vzdelaním. Preto sme sa rozhodli vám poskytnúť zopár rád o tom, s akou fotografiou máte najväčšiu šancu zabodovať.
Vľavo je zlý príklad fotografie, je tam šiltovka a nevhodné oblečenie. Naproti tomu na fotografii vpravo je príjemný vzhľad, úsmev, neutrálne oblečenie a pozadie. S takouto fotografiou máte úspech zaručený!
1. Fotografia musí byť aktuálna (naozaj vám nepomôže, že pošlete fotku spred 15 rokov, kde ste vyzerali mladšie a možno lepšie, keď realita sa aj tak odhalí pokiaľ si vás rodina vyberie a môžete si tým iba pohoršiť).
2. Kvalita je podstatná (nie je vhodná miniatúra, rozmazaná a neostrá so zlým osvetlením, taktiež rozmazané skenované fotky nie sú reprezentatívne).
3. S úpravami opatrne, jemná retuš, alebo zmena jasu, kontrastu fotografiu zlepší, no nič netreba preháňať. Takisto by ste nemali pridávať žiadne farebné filtre (čiernobiele a pod).
4. Na fotke by nemal byť nik iný a nič iné, iba vy (žiadne deti, bývalí klienti, ani domáce zvieratká, poháriky v ruke a pod.).
5. Neposielajte fotky vhodné do rodinného albumu (z dovolenky v plavkách, z lyžovačky, z osláv). Klientov zaujíma Vaše vyžarovanie, nepotrebujú vidieť ako sa viete veselo zabávať s priateľmi alebo ako vyzeráte v potápačských okuliaroch.
6. Fotografia by mala byť portrétového charakteru.
7. Ak nemáte k dispozícií portrétovú fotografiu ani možnosť si ju zhotoviť a potrebujete si ju vyrezať z inej fotografie, dbajte aby ste mali viditeľnú celú tvar (bez slnečných okuliarov, bez čiapky, nezatienená), príjemný výraz, pekné pozadie a úsmev.
8. Ak si chcete zhotoviť portrétovú fotku sama, vyvarujte sa fotografovaniu o zrkadlo, v kúpeľni, kuchyni a pod. V pozadí by nemali byť spotrebiče, nábytok a iné osoby, vhodná je stena svetlej farby, poprípade prírodný prvok.
9. Pre dámy platí, aby to nepreháňali s make–upom. Stavte na jemnosť a prirodzenosť.
10. Posledná a najdôležitejšia rada: tvárte sa milo, usmievajte sa. Myslite na to, klient si vyberá s pocitom, že s touto osobou bude bývať a má sa zveriť do jej rúk.
Prikladáme pár príkladov ako je to správne, ale aj ako je to celé zle:
Ako vidíme na tomto príklade, výrezy z fotografie sú nie dobré riešenie. Je jasné, že fotografia bola vyhotovená za iným účelom a výrezy bývajú často nízkej kvality. Taktiež chýba priamy očný kontakt s objektívom a tým pádom aj s človekom, ktorý sa na fotografiu pozerá.
Módne foto s minimom oblečenia zaujme síce Vašich obdivovateľov na sociálnych sieťach, verte ale, že klient sa na to pozerá presne opačne.
Špúlenie pier a výrazný make-up klienta určite nezaujme. Namiesto toho sa radšej riaďte heslom „menej je vždy viac“. Jednofarebné oblečenie a neutrálne pozadie nebude odpútavať pozornosť od najhlavnejšieho objektu fotografie – vás!
Pravidelne cvičíte a posilňujete? To je super, že sa udržiavate v kondícií, klienta však veľkosť Vášho bicepsu nezaujíma.
Na záver jedna úplne ideálna fotografia do profilu pre klienta. Takto to má vyzerať!
Solid Care top tip: pokiaľ si nie ste istý svojimi fotografickými schopnosťami, prípadne schopnosťami svojich blízkych, zverte sa do rúk profesionálneho fotografa. Obyčajná portrétna fotografia, ako sa niekedy robili na doklady, stojí naozaj iba pár eur. A fotograf Vám ju dodá aj v digitálnej podobe vo vyhovujúcej veľkosti kvalite.